كمپاني‌هاي خارجي و موسيقي
ساعت ۱٠:۳٧ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٢/٥/٩  کلمات کلیدی:

 به نظر ميرسد كه بازار مصرف ايران به صحنه رقابت فشرده و نفس گيري ميان كمپانيهاي بزرگ توليدكننده لوازم خانگي و صوتي و تصويري تبديل شده است.
نفوذ در بازار ايران داراي ظرافتهايي است كه بي توجهي به آنها مساوي خواهد شد با واگذار كردن سهم بيشتري به رقبا.
اگر تا مدتي قبل شركتهاي بزرگ كره‌اي و ژاپني براي معرفي و تبليغ كالاهاي خود به ورزش و به خصوص فوتبال روي آورده و سرمايه گذاريهاي بزرگي در اين بخش نمودند تا با برگزاري جامهاي مختلف و يا تبديل شدن به اسپانسر باشگاههاي سرخ و آبي پايتخت مصرف كنندگان را به خريد كالاي خود ترغيب كنند، و اگر استفاده از چهره هنرپيشه هاي معروف سينما در آگهيهاي تبليغاتي از جمله در تابلوهاي بزرگ شهري به صحنه رويارويي اين كمپانيها تبديل شده بود، اكنون دريافته اند كه بايد تبليغات خود را به عرصه ديگري نيز تعميم دهند. موسيقي آوردگاه جديد آنان بود.
موسيقي به خصوص از نوع پاپ آن در سالهاي اخير با رشد چشمگير خود توانسته است جايگاه بي نظيري بين جوانان كسب كند و البته براي اولين بار كمپاني آيوا با ساخت كليپهايي از خشايار اعتمادي، پاپ جديد ايران را وارد عرصه تبليغات محصولات خود كرد.
آيوا سال گذشته نيز با ارائه يك سي دي كه مجموعه اي از كارهاي مختلف از جمله چند ترانه معروف آريان بود، به موفقيتي خيره كننده دست يافت. امري كه موجب شد شركت ال جي نيز قراردادي با گروه آريان براي ارائه يك سي دي تبليغاتي منعقد كند.
اكنون بايد به انتظار نشست و ديد كه موسيقي به كمك فروش بيشتر كدام شركت بزرگ ديگري خواهد آمد!